ویژه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اعلام شد آمار زائران ایرانی در حج از ۵۳ هزار نفر گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مشهد بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم امام‌رضا(ع) بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن‌الحجج(ع) «انتظار»؛ سرمایه بشر برای ساخت جامعه مهدوی دکتر حسن انصاری: راه اصلاح و نوگرایی دینی از فقه و اجتهاد فقهی شروع می‌شود ارائه خدمات ویژه به زائران در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) صحن و بارگاه ملکوتی رضوی در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت | چرا ماه ذی‌القعده را ماه امام‌رضا (ع) می‌نامند؟ ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد آداب بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) + اعمال و ادعیه «شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تلاش برای نجاتِ اسناد شهدای دفاع مقدس مسئله اول آزادگان جهان چگونه در زندگی روزمره، حضرت پیامبر(ص) را الگو قرار دهیم؟ رئیسی عزیز مظهر اخلاص بود نیمی از زائران ایرانی به عربستان رسیدند (۹ خرداد ۱۴۰۳) آن مرد با باران آمد حرم امام رضا(ع) بعد از انقلاب اسلامی چه تغییراتی کرد؟
سرخط خبرها

مشهدالرضا (ع)؛ آماده جشن‌های دهه کرامت | برنامه‌های شهر مشهد برای دهه کرامت ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۰۲۳۹
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
مشهدالرضا (ع)؛ آماده جشن‌های دهه کرامت | برنامه‌های شهر مشهد برای دهه کرامت ۱۴۰۰
قائم‌مقام ستاد مناسبات‌های شهرداری مشهد از فضاآرایی و زیباسازی ویژه مشهد هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ قائم‌مقام ستاد مناسبات‌های شهرداری مشهد از فضاآرایی و زیباسازی ویژه مشهد هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت خبر داد.
 
مهدی یعقوبی افزود: بخشی از این‌اقدامات شامل توزیع بیش از ۳ میلیون بوته گل فصلی در شهر، جانمایی ۵ نماد ویژه گل‌نوشته در میدان‌های شریعتی، بسیج، فلسطین، بیت‌المقدس و آیلند میانی بولوار احمدآباد و جانمایی ۱۲۶ فلاورباکس در محور‌های اصلی شهر است و مقرر شده است ۴ نماد ترکیبی با گل (گنبد و بارگاه)، ۱۰ نماد گل مناسبتی و ۱۰ نماد نوشتاری نیز در نقاط مختلف شهر نصب شود.
 
وی همچنین با اشاره به اکران ۳۴ نماد شمسه، ویژه تبریک دهه کرامت در معابر منتخب شهری افزود: در زمینه نورپردازی شبانه نیز ۱۵۰ نماد خورشیدی، نصب ۴۶ نماد نوری یارضا (ع) در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و فعال‌سازی همه نورپردازی‌های شبانه شهری در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.
 
اجرای استیکر تلفیقی با نور در میدان بیت‌المقدس و میدان طبرسی، نصب و آماده‌سازی دالان‌های گل در میدان حججی و ورودی ره‌باغ و رفت‌وروب و نظافت ویژه این‌محور‌ها به‌صورت ویژه انجام خواهد شد و هماهنگی لازم برای تعویض بیش از ۱۲۵۰ لامپ روی پل‌ها و میدان‌های شهری صورت گرفته است.
 
نورافشانی ویژه در ۸ نقطه شهر، آذین‌بندی با استفاده از ۲۰۰ هزار متر طول ریسه رنگی، ۳۵۰۰ آویز ستونی، ۲۰۰ پرچم بیرقی در خطوط بی‌آرتی نیز بخش‌های دیگری است که به گفته معاون شهردار مشهد توسط مدیریت شهری برای این‌ایام تدارک دیده شده است.
 
به گفته یعقوبی، افزایش سرویس‌دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری در شب میلاد امام رضا (ع) در خطوط یک و ۲، سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی در روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم، سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی برای نماز صبح روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم و نصب پرچم‌های مناسبتی بر روی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، پیش‌بینی شده است؛
 
ضمن اینکه بیش از ۱۰ هزار مترمربع اطلاع‌رسانی محیطی با موضوع دهه کرامت نیز در شهر صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: از دیروز و به مدت ۱۱ شب در میدان شهدا، میدان بیت‌المقدس، میدان جانباز، بوستان ملت، کوه‌پارک، بوستان اردیبهشت، تقاطع احمدآباد و چهارراه مخابرات قاسم‌آباد برنامه نورافشانی شبانه برگزار می‌شود.


گلباران حرم در روز دختر

هم‌زمان با آغاز دهه کرامت، حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر گلباران شد. این‌مراسم از ساعت ١٧ تا ١٩ با اجتماع بانوان و دختران مشهدی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->